Varis Nedir?
Vücudumuzdaki toplardamarların büyüyüp, genişleyerek belirgin bir görüntüye ulaşmasına varis denir. Varis birkaç farklı derecede karşımıza çıkabilir. İleri seviye varislerde kan dolaşımı tam sağlanamadığı için kan dolaşımı bozulur. Özellikle bacaklar da morarma ve mavi yeşil damar görüntüsünü görürüz. Zamanla bunlar yara halini alacaktır. Erken teşhis ve tedavi varisin ilerlememesi ve hayat kalitenizi bozmaması için önemlidir.

Varis Nasıl oluşur?

Varis rahatsızlığının en önemli sebebi genetik sebeplerdir. Ailede varis sorunu olan kişiler de daha çok rastlanıyor. Bunun yanı sıra uzun süre ayakta kalmayı gerektiren işlerde çalışan kişiler, kadınlar da yakın aralıklarla doğum yapılması varis sorununu tetikler. Bilimsel olarak açıklaması ise vücuttaki toplardamarlar içinde kanın yukarı doğru hareket ederek dolaşımına olanak sağlayan damar uç kısımları yeterli çalışmadığında oluşur. Damarlar yeterli derecede çalışmadığında kirli kanın hepsi yukarı pompalanamaz ve tekrar damara dönerek koyu renkli görünmesi ve damarların genişlemesine sebep olur. Zamanla damara geri dönen bu kan miktarı artış gösterir. Sonucunda damarlar çok genişler damara ve içindeki kana bağlı istenmeyen bir görüntü ortaya çıkar.

Varis Belirtileri Nelerdir?

• Özellikle bacaklarda şişlik ve ödem görüntüsü oluşur.
  • Yetersiz kan dolaşımına bağlı kaşıntı meydana gelir.
  • Varisli bacaklarda kramp sorunları yaşanır.
  • Renk bozulur ve morarma ve renk değişikliği başlar.
  • Yorgunlukla birlikte gece ağrıları hissederiz.
  • Görüntü bozulur ve kişi bundan rahatsızlık duyar.

Varis Teşhisi Nasıl Yapılır?
Varis her ne kadar dışarıdan rahatlıkla görülebilen belirgin bir rahatsızlık olsa da içerideki durum dış görüntüden anlaşılamaz doktor muayene ve teşhisi önemlidir. Doktorun fiziki muayenesinden sonra “Ultrasonografi ve Doppler” ile damarların bir haritalaması yapılır nereden başlayıp nereye kadar etkilediği ultrason görüntüleriyle belirlenir. Bazı damarlara diğerlerinden daha etkin ya da hafif tedavi yapılması gerekebilir. Radyolog’un yapacağı görüntüleme tedavinin ilk aşamasıdır.

Varis Tedavileri

Varis tedavisi kişinin varisinin derecesine göre belirlenir. Seviyeleri küçük kırmızı damar görünmesinden, şişkin damar, dışarı doğru çıkıntı yapmış damar, büyük çıkıntı ve yeşil renge dönüşmüş görüntülere kadar kişiden kişiye farklılık gösterir. Uygulanacak tedaviyi sizin durumunuza en uygun olanı olmalıdır. Günümüz de varis tedavileri içinde ameliyatsız yöntemler daha çok tercih edilmektedir. Tedavi en sorunlu damarlardan başlayıp en kılcal ve küçük olanlara doğru ilerlemelidir. Varis tedavisin de birden fazla yöntem birlikte kullanılabilir. Varis çorabı kullanımı ise daha çok kadınlar ve hamilelik süreçlerinde tercih edilir çorap varisin ilerlemesini durdurur. Tedavi de köpük, lazer ve radyo frekans yöntemleri eskiden kullanılan varis ameliyatının yerini aldı bu tedavilerle ağrısız, acısız tedavi olabilmeniz mümkün hale geldi.

Lazerle Varis Tedavisi

Lazerle varis tedavisi cilt üzerinden yapılır ve kılcal damarlar da çok etkilidir. Bu tedavi yüksek ısı ile sorunlu damarların tedavi olmasını sağlar.

Köpükle Varis Tedavisi

Köpükle varis tedavisi ismini tedavi de kullanılan ilacın köpürtülmesinden alır. Özel üretilmiş ilaç ve hava özel tedavi cihazıyla karıştırılarak köpük haline getirilir. Hazırlanan karışım enjektör ile varisli damarlara enjekte edilir. Etkisinin kısa süre de göstererek damar problemlerini tedavi eder. Bu tedavi iğne girebilecek tüm varisli damarlara uygulanabilir.

Varis Tedavisi Sık Sorulan Sorular

• Tedaviden sonra varis tekrar oluşur mu?
    Cevap: Tedavi edilen bölge de tekrar varis oluşmaz sorun tamamen giderilecektir.
  • Tedavi süresi ne kadardır? Ve hayatıma ne zaman dönebilirim?
    Cevap: Tedavi işlemlerimiz yaklaşık 30 - 45 dk sürer ve kişi hayatına aynen devam edebilir. Anestezi ya da hastanede yatmak gibi olumsuz durumlar yaşanmıyor.
  • Tedavi sırasın da ne kadar ağrım olur?
    Cevap: Tedaviler enjektör ile köpük tedavisinde sadece bir iğne acısı hissedersiniz kalıcı ve ağır bir ağrı söz konusu değildir.

Varis Tedavisi Fiyatları 2017

Yasalar gereği web sitemiz üzerinden fiyat veremiyoruz. Varis tedavisi fiyatı sizin sorununuzun seviyesine uygulanacak tedavi yöntemine bağlı olarak kişiye özel belirlenir.

varis_tedavisi