Ayak baş parmak deformitesi

Halluks Valgus Nedir?

Halluks valgus ayak baş parmağımızın ayağımızın dışına doğru tarak kemiğinden itibaren çeşitli nedenlerle deforme olup açılmasıdır. Şekil ve görüntü bozukluğunun yanı sıra ayağımızda ağrıya sebep olup, yürüme kabiliyetimizi olumsuz yönde etkiler.

Halluks Valgus Kimlerde Görülür?

Halluks valgus hem erkeklerde hem de kadınlarda görülen ortopedik bir rahatsızlıktır. Halluks valgus çoğunlukla kadınlarda görülen bir rahatsızlıktır hastaların %90’ı kadın, %10’u erkek bireylerdir.

En sık görülme yaşı ise 25-45 yaş aralığıdır.

Düz taban problemi olan bireylerde daha sık karşılaşmaktayız.

Ailesinde halluks valgus hastalığı geçirmiş bireylerde bu hastalığa, halluks valgus hastalığı görülmeyen ailelere göre daha sık rastlıyoruz bu da genetik bir etkeninde bu rahatsızlığı tetiklediğini düşünmek için yeterli bir sebep oluyor.

Halluks Valgus Nasıl Oluşur?

Halluks valgus’un hastalığını bir çok etkenin tetiklediğini düşünüyoruz ama en önemli sebebi dar ve uca doğru sivrilen topuklu ayakkabı kullanımıdır. Çoğu kadın ayakkabısı ayakkabının ucuna doğru daralır ayak parmakları ayakkabı içinde kalırken özellikle tarak kemiği ayakkabının dışında kalır. Ayak baş parmağı ayakkabı içine sıkışırken tarak kemiği serbesttir, bu da baş parmak diğer parmaklara yaklaşırken tarak kemiği ayağı dengelemek için istemsizce ters yöne doğru hareket eder. Zamanla ayak tarak kemiğimiz ayağımızın dışına doğru ciddi bir çıkıntı meydana getirir.

Halluks Valgus Teşhisi Nasıl Konulur?

Halluks valgus en kolay teşhis edilebilecek hastalıklardan biridir. Bu hastalığın oluştuğu bireylerde ayak baş parmağı yanındaki parmağın üzerine çıkar ya da altına girerek ayağın şeklini bozar, baş parmağın arkası tarak kemiğinde çıkıntı, şişlik, kızarıklık ve nasır oluşması gibi belirtiler gösterir. Bu hastalıktan şüpheleniyorsanız yere düz basarak bir ayak röntgeni çektirebilir ayak parmak ve tarak kemiklerinizin durumunu görebilir ve doktorunuza göstererek yorumlatabilirsiniz.

Halluks Valgus Tedavi Yöntemleri

Halluks valgus hastalığının tedavisinde birçok yöntem kullanılıyor cerrahi yöntemlere başvurmadan önce tabii ki hastalığın derecesine göre halluks valgus ayakkabısı kullanımı ayaktaki ağrının azalmasına yardımcı oluyor bu ayakkabılar yumuşak tabanlı, ön kısmına doğru daralmayan ya da çok hafif 1cm kadar daralan ayak tarak kemiğini ayakkabının içinde bırakıp baş parmağa baskı yapmayıp, ön kısmında ise 1cm kadar boşluk olup baş parmağa hareket alanı bırakarak yürümeye yardımcı olan ortopedik ayakkabılardır. Anne ayakkabıları olarak tarif edebiliriz.

Bir diğer seçenek ise istirahat etmektir. Uzun yürüyüşlere bir süre ara vermekte halluks valgus’a bağlı ayak ağrılarının giderilmesi ya da azalmasına yardımcı olabilir.

Gece atelleri, özel tabanlıklar, parmak arası makaraları kullanılabilir.

Tüm bu yöntemlerle şekil bozukluğu giderilemez fakat hissedilen ağrı azaltılabilir hastalığın ilerlemesi durdurulabilir ya da yavaşlatılabilir.

Hastalığın kesin tedavisi ayak baş parmak ve tarak kemiğine uygulanacak cerrahi bir operasyonla mümkün olur.

Halluks Valgus’un Ameliyatla Tedavisi

Ameliyatın amacı dışa açılan ayak tarak kemiğinin normal yerine getirilmesidir. Uygulanacak ameliyat yöntemine deformitenin sevisine ve durumuna bağlı olarak ortopedi uzmanının ayak grafisi üzerinde yapacağı ölçümlere, ortopedik muayene bulgularına göre karar verecektir. Cerrahi operasyonda ayak yumuşak dokularıyla birlikte ayak baş parmağı ve tarak kemiği doğal konumuna hizalanır, ayak eklemi ve kemikler yeniden dengelenir. Hastalığın tekrarlamaması için bu dengenin iyi sağlanması çok önemlidir. Operasyon için alanında kendini kanıtlamış bir uzmana başvurmanızı ve tedavi öncesi doktorunuzdan tüm tedavi süreci hakkında detaylı bilgi almanızı öneriyoruz.

Halluks valgus ameliyatını eğer ağrı hissetmiyorsanız ve sadece estetik amaçla yaptırmanızı tavsiye etmiyoruz.

Halluks Valgus Ameliyat Öncesi Hazırlık

Halluks valgus ameliyatı öncesi her operasyonda olduğu gibi 8 saatlik açlık gerekir ve mümkünse sigara içmemelisiniz.

Halluks Valgus Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Halluks valgus ameliyatı sonrası uygulanan cerrahi yönteme göre size 2 ila 6 hafta süren bir istirahat önerilir. Ameliyattan 2-3 saat sonra topuklarınızın üstüne basmaya başlayabilirsiniz. Bazı hastalarımızda ayağı alçıya alabiliyoruz.

Halluks Valgus Sık Sorulan Sorular

1. Ameliyattan sonra çok ağrım olurmu?
    C. Ameliyat ayak yumuşak dokusu ve kemiklerine kesi yapılmasını gerektirdiği için bir miktar ağrı 3-4 gün boyunca hissedilir ama bu ağrılar ağrı kesici ilaçlarla giderilebilecek seviyededir.
  2. Ameliyattan sonra komplikasyon oluşur mu?
    C. Normal şartlarda komplikasyon oluşmaz ama aşırı sigara tüketimi böyle bir olumsuzluğa sebep olabilir, iyileşme sürecince sigara içmenizi önermiyoruz.
  3. Ameliyat genel anestezi altında mı yapılıyor?
    C. Uygulanacak operasyona bağlı olarak değişiklik göstermekle birlikte tercihen genel anestezi altında operasyonu gerçekleştiriyoruz.
  4. Ameliyattan sonra hastalık tekrarlar mı?
    C. Şimdiye kadar tekraryan bir halluks valgus’la karşılaşmadık.
  5. Halluks Valgus ameliyatını SGK karşılıyor mu?
    C. Deformitenin seviyesine bağlı olarak SGK ve ÖSS’ler bu ameliyatı karşılar.

Halluks Valgus Ameliyat Fiyatları 2018

Yasalar gereği web sitemiz üzerinden fiyat veremiyoruz. Bu ameliyatın fiyatı halluks valgus’un seviyesine, hastanede kalacağınız gün sayısına, uygulanacak cerrahi yönteme ve sigortanızın olup olmaması gibi temel etkenlere bağlı olarak size özel belirlenir.