Karpal tünel sendromu (El bileğinde sinir sıkışması) nedir?

Karpal tünel el parmaklarımızdaki his ve hareket kabiliyetini sağlayan medyan sinirler ve onları destekleyen 9 adet tendonun geçtiği bileğimizdeki darbir boşluğun ismidir. Karpal tünel sendromu ise elimizin parmaklarına giden medyan sinirlerin bası’ya maruz kalıp elde güçsüzlük, uyuşma problemleri, hissizlik ve ağrı gibi belirtiler gösteren bir ya da iki elde aynı zamanda oluşabilen ortopedik bir rahatsızlıktır.

Karpal tünel sendromu kimlerde kimlerde görülür?

Karpal tünel sendromu hem erkek hem de kadınlarda görülse de ağırlıklı olarak bu hastalık kadınlarda daha sık görülür. Kesin bir sebebi olmamakla birlikte dantel ve el işi yapan ev hanımlarında, bilgisayar ve daktiloyu çok kullanan kişilerde, marangoz, bahçıvan, inşaat gibi işlerde çalışan ellerini çok zorlayan kişilerde sık görülmektedir. Bu faktörlerin yanı sıra hamileler, şeker hastaları, eklem iltihabı olanlar, tiroid rahatsızlığı olanlar ve aşırı kilosu olan kişiler de 35-55 yaş grubun da daha sık görmekteyiz.

Karpal tünel sendromu belirtileri nelerdir?

Karpal tünel sendromunun en önemli belirtileri parmaklarda his kaybı, parmak uçların da karıncalanma ya da uyuşma ile başlar devamında parmaklar, el ve kolumuzu da etkileyen ağrılar hissederiz. Özellikle gece uyuduktan sonra eller şişme ve uyuşma hissi artar hasta çoğunlukla hasta bu süreçte uykusundan uyanır. Uyandıktan sonra dışardan pek fark görülmese de hasta ellerinin şiştiğini parmak derisinin gerildiğini hisseder sebebi parmaklar da ki his kaybıdır gerçekte öyle olmasa bile hastaya bunları hissettirir.

Karpal tünel sendromu teşhisi nasıl konulur?

Karpal tünel sendromu belirtileriniz var ise kesin teşhisin konulması için EMG testi (Elektromiyografi) yapılması ve ortopedi uzmanının muayenesi yeterli olur bazı hastalarda EMG testine ek olarak el bileğine MR çekilmesi de gerekebilir.

Karpal tünel sendromundan korunma yolları

Karpal tünel tedavisinden daha önce bu hastalıktan korunmak da ha önemlidir. Çok gerekmiyorsa ellerinizi ve bileklerinizi zorlamayın. Bilgisayar kullanımı ve ağır işler yapıyorsanız bileklerinizin uzun süre bükülmüş halde durmamasına özen gösterin. Ellerinizi özellikle bileklerinizi masaya uzun süre bastırmayın. Elleriniz yorulduğu zaman masadan kaldırarak el ve parmaklarınızı gevşetip ellerinizi rahatlatabilirsiniz.

Karpal tünel sendromu tedavileri

1. Konservatif tedavi

Bilekleriniz ve ellerinizde ki şikayetleriniz ileri seviye de değilse bileğinizi rahatlatan gece istirahat bileklikleri kullanabilirsiniz. Bu seviyedeki hastalarımızda karpal tünele hidrokortizon iğneleri yaparak bir çok kişide şikayetleri tamamen ya da uzun süre ortadan kaldırabilmekteyiz.

1. Cerrahi Tedavi

Hidrokortizon enjeksiyonu ve bileklikle tedavinin mümkün olamayacağı ileri seviye de ki hastalarda cerrahi tedaviyi önermekteyiz. Bu hastalarda geç kalınmaması önemlidir çünkü karpal tünel sendromu ilerleyerek hastanın hayatını zorlaştırmaktadır. Cerrahi tedavide el bileğine küçük 1.5-2 cm’lik bir kesi yapılarak sinir sıkışması giderilir genel ya da lokal anestezi altında yapılabilen bir cerrahi operasyondur hasta aynı gün evine dönüp ellerini zorlamadan normal hayatına devam edebilir.

Karpal tünel sendromu ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler

Ameliyat sonrası ağrı ve hareket kısıtlılığı yaşamamanız için birkaç egzersiz yapmanızda fayda vardır. Aşağıdaki resimdeki egzersizleri yaparak korunabilirsiniz.

karpal_tunel_3

Karpal tünel sendromu sıkça sorulan sorular

1. Karpal tünel ameliyatı riskli midir?
    Cevap: Her ameliyat az da olsa risk taşır ama bu operasyon lokal anestezi altında yapılabilen risk oranı çok düşük bir ameliyattır.
  2. Sigorta şirketleri bu operasyonu karşılıyor mu?
    Cevap: Özel Sağlık Sigortaları ve SGK bu operasyonu karşılamaktadır.
  3. Operasyon sonrası ne kadar ağrım olur?
    Cevap: Operasyon sonrası size vereceğim normal ağrı kesicilerle atlatabileceğiniz hafif bir ağrınız olacaktır.

Karpal tünel sendromu ameliyat fiyatları 2018

Yasalar gereği web sitemiz üzerinden fiyat veremiyoruz. Bu ameliyatın fiyatı karpal tünel sendromunuzun seviyesine, hastanede kalacağınız gün sayısına, uygulanacak cerrahi yönteme ve sigortanızın olup olmaması gibi temel etkenlere bağlı olarak size özel belirlenir.