Diz Protezi Ameliyatı Nedir?

Aşınmış, hasar görmüş diz ekleminin cerrahi bir operasyonla özel olarak üretilmiş polietilen ve metalden oluşan temel görevi diz ekleminin işlevini yerine getirmek olan yapay eklemle değiştirilmesidir.

Ameliyatın iki çeşidi vardır “Total Diz protezi” ve “Kısmi diz protezi” kısmi operasyon sadece hasarlı bölüm onarılırken total diz protezinde eklemin tamamı yapay eklemle değiştirilmesidir.

Diz Protezi Ameliyatına Neden İhtiyaç Duyulur?

Aşınmış ve ya hasar görmüş diz eklemi kişinin ciddi ağrılar çekmesine diz hareketlerini yapamamasına, merdiven çıkmak gibi herkesin ihtiyaç duyduğu temel yaşam faaliyetlerini yapamamasına ya da çok ağrı çekmesine sebep olarak yaşam kalitesini düşüren bir sorundur. Diz ekleminin onarılması, kişinin ağrılarının azaltılıp ya da tamamen ağrılarından kurtulması için uygulanır.

Diz Protezi Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Diz eklemindeki ağrıları istirahat, dize uygulanan eklem içi enjeksiyonlar, fizik tedavi gibi tedavilerin uygulanmasına rağmen ağrıları giderilememiş 60 yaş ve üzeri kişiler için uygundur. Diz protez ameliyatları son çare olarak başvurulması gereken tedavidir, ameliyattan önce tüm yardımcı tedavilere başvurduğunuzdan emin olmalısınız.

Diz Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ameliyathane koşullarında genel anestezi altında yapılır. Dizin ön bölgesine bir kesi yapılıp diz eklemi açılır, diz eklemini oluşturan 3 adet kemik bulunur bunlar femur, tibia ve patella’dır. Bu kemiklerin birbirine sürtünmesi hareketi sonucu kıkırdak dokularda aşınma olan kısımlar bir miktar kemikle birlikte kesilerek çıkarılır ve kişiye uygun ebatlarda belirlenen yapay eklem polimetil metakrilat adlı (kemik çimentosu) dolgu maddesiyle kemik yüzeyine yerleştirilir. Eklem bu sayede metal ve plastikten oluşan özel maddeyle kaplanır. Tüm bu işlemler yaklaşık 2 saat sürmektedir.

Diz Protezi Ameliyatı Öncesi Hazırlık Süreci

Diz protez ameliyatlarıda diğer bir çok ameliyat gibi rutin kan testlerinin yapılabilmesi için işlemden önce en az 8 saatlik bir açlık gerekir amaliyatınız sabah yapılacaksa hastaneye gelmeden önce hiçbir yememeli ve sigara içmemelisiniz.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler nelerdir?

Diz protez ameliyatından sonra hemen ertesi gün hasta odanızda ve koridorda diz hareketlerinizi yapmaya başlayacaksınız. Ameliyattan sonra ağrılarınızın olması doğaldır çünkü ağır bir ameliyat olarak kabul edilir ama PCA (ağrı pompaları) ile ağrı kesici ilaçlar damar yolunuzdan vücudunuza verilecek ve ağrılarınız giderilecektir. Diz protez ameliyatlarından sonra hastalarımızın %90 ‘ından fazlasında ağrılarından tamamen kurtulma ya da ağrılarında ciddi azalmalar sağlanıp, yaşam kalitesini bozan hareket kısıtlamalarından kurtulup temel diz hareketlerini eskisi yapabilmeleri sağlanıyor.

Hastanede kalacağınız süre 3 gün ile 1 hafta arasında değişiklik gösterir. Taburcu olduktan sonra bir süre destek kullanarak hareket edebilirsiniz. Normal hayatınıza dönüşünüz 30 ila 60 gün arasında değişiklik gösterir. Bu süreçte ani hareketlerden (Koşma, Sıçrama, Dizinizi katlayıp üstüne oturmak gibi) kaçınmalısınız. Bu kurallara uymamanız halinde protezinin ömrünü kısaltıp ağrı çekmenize ve protezinden yerinden kayması gibi olumsuz durumlara sebebiyet vermeniz riskiniz bulunur. Ne kadar dikkatli olursanız yeni diz ekleminizin vücudunuza adapte olması o kadar hızlı olacaktır.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Normal Hayata dönüş

Diz protezi ameliyatından sonra 30 ile 60 gün içinde normal hayatınıza çok daha ağrısız bir şekilde dönebilirsiniz ama ağır sporlardan, ani hareketlerden kaçınmanızı öneriyoruz.

Diz Protezi Ameliyatı Sık Sorulan Sorular

1. Diz protez ameliyatı ağrılı bir ameliyat mıdır?
    Cevap: Evet. Diz protezi ameliyatı ağrılı bir ameliyattır ama ağrı kesici ilaçlar bu ağrıları en hafif şekilde atlatmanızı sağlayacaktır.
  2. Ameliyattan sonra MR çektirebilir miyim?
    Cevap: Diz bölgesi haricinde MR çektirmenizde hiçbir sakınca yoktur ama diz bölgenize çekim yapılacaksa mutlaka doktorunuzu arayıp bilgi almalı ve işlemi çektireceğiniz yerdeki radyoloji doktoruna mutlaka dizinizde protez olduğu bilgisini vermeniz gerekir.
  3. Diz Protezi Ameliyatı Sigorta şirketleri ve SGK kapsamında mıdır
    Cevap: Evet. Sigorta şirketleri ve SGK protez ameliyatlarını karşılamaktadır.
  4. SGK kaç yaşından itibaren diz protezi ameliyatını karşılar?
    Cevap: 55 yaşından itibaren sgk diz protezi ameliyatlarını karşılamaktadır.

Diz Protezi Ameliyatı Fiyatları 2018

Yasa gereği web sitemizde fiyat yayınlamamız mümkün değildir. Diz protez ameliyatının fiyatı size özel olarak belirlenir. Sigortanızın olması, işlemin yapılmasını istediğiniz hastane, hastanede kalacağınız süre diz protez ameliyatının fiyatının belirlenmesi açısından belirleyici unsurlardır.

diz_protezi