Bel Fıtığı Tedavisi

Bel fıtığı nedir?

Bel fıtığı tıp dilinde “disk hernisi” olarak adlandırılır. Belimizde 5 adet omur kemiği bulunur, bel omurgamız arasındaki kıkırdak dokunun zorlamalar ve uygulanan baskı sebebiyle yerinden kayarak, omurilik kanalına doğru hareket edip, bacaklarımıza giden sinirlere baskı yapıp bel ve bacak ağrılarına sebep olan bir hastalıktır.
Hastalığı temel olarak iki gruba ayırabiliriz.

1. Başlangıç seviyesindeki bel fıtığı
  2. İlerlemiş seviyedeki bel fıtığı

Bel Fıtığı belirtileri nelerdir?

Bel fıtığında hastalar bel ağrısı hissetmeyebilirler ağrı genelde fıtığın olduğu taraftaki bacakta hissedilir. Ağrı kalçadan başlar ve topuğa kadar çizgi halinde hissedilir. Fıtığın seviyesine bağlı olarak bazı hastalarda diğer bacakta ağrıyı hisseder.

Bel Fıtığı kimlerde olur?

Bel fıtığı 35-60 yaş aralığındaki kadın ve erkeklerde aynı oranda görülmektedir, cinsiyete bağlı bir fark yoktur. Genellikle uzun süre oturan kişiler örneğin şoförler, masa başı işi yapan çalışanlar, inşaat gibi ağır yapanlar, az hareket eden ev hanımları, uzun süre ayakta kalan öğretmen, güvenlik, garson gibi kişilerde daha sık görülmektedir.

Bel Fıtığı tedavisi

Bel fıtığı tedavisinde ameliyatsız ve ameliyatla tedavi olmak üzere iki farklı tedavi grubu uygulanır hastalığın seviyesine göre kişiye uygun yöntem seçilmelidir. Her hastaya ameliyatla tedavi uygulamak ya da her hastaya ameliyatsız tedaviler uygulamak doğru olmayacaktır.

Bel fıtığı ameliyatsız tedavisi: İlaç tedavileri, yatak istirahatleri, fizyoterapi gibi cerrahiye başvurmadan başlangıç seviyesindeki bel fıtıklarında istenen sonuca ulaşılabilir.

Bel fıtığı ameliyatla tedavisi: Bel fıtığı hastalarının %5 gibi bir bölümünde cerrahi tedaviler mecburidir. Diğer yöntemlerle iyileşmesi mümkün olmamış ya da olamayacak kişilere kapalı bel fıtığı ameliyatı ve ya mikrodiskektomi ameliyatlarını uyguluyoruz. Ameliyat sonrası hasta 1 gün hastanede kalıp ertesi gün taburcu olmaktadır.

Mikrodiskektomi: Ameliyat genel ve ya spinal anestezi altında 3cm’lik bir cilt kesisi açarak kas ve kemik dokusundan bir miktar kesilir, kemik ligamanlarına ulaşılarak fıtığa sebep olan doku çıkarılır tüm bu işlemler yaklaşık 1 saat sürer.

Kapalı bel fıtığı ameliyatı: Kapalı bel fıtığı ameliyatı hasta rahatı açısından çok daha iyi ve tercih edilen bir yöntemdir. İşlem lokal anestezi altında yapılabilir fıtığın olduğu bölgeye yan taraftan endoskop yardımıyla erişilir bu işlem için yarım cm’lik bir kesi yeterli olur. Kemik ve kaslara dokunmak gerekmez ve sadece fıtık dokusuna müdahale edilir. İyileşme süreci daha hızlı olur.

Bel fıtığından korunma yolları nelerdir?

Bel fıtığından korunmak için spor yapmak çok önemlidir. Yüzme, bisiklet ve bilinçli fitness yaparak bel, bacak kaslarımızı güçlendirebiliriz tabii bunları bel fıtığına yakalanmadan önce yapmak gerekir. Ağır işlerden kaçınmak, uzun süre masa başı iş yapıyorsak bel yastığı kullanmak, ağır yükler kaldırmayarak bel ve omurilik sağlığımızı korumak mümkündür. Sporu hayatımızın bir parçası yapmak uzun vadede bel ve vücut sağlımızı korumak için önemlidir.

Bel fıtığı ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler.

• Bel fıtığı ameliyatı sonrası ilk 1-2 ay çok önemli bir süreçtir.
  • Ameliyat sonrası ilk 2 hafta merdiven çıkacaksanız merdivenleri teker teker çıkmalısınız.
  • Yatağınız bel sağlığına uygun bir yatak olmalıdır hayatınız boyuncada belinize uygun yataklarda yatmaya özen gösterin.
  • Yataktan kalkarken önce oturma pozisyonuna geçerek daha sonra kalkınız belinize olabildiğince az baskı oluşmalı.
  • Kullanacağınız tuvalet kesinlikle alafranga olmalıdır.
  • Yüksek topuklu ayakkabılardan uzak durmalı ve ayakkabınızı oturarak bağlamalısınız.
  • Koltuk ve sandalyelere dikkatli ve destekli bir biçimde oturmalısınız.
  • 2 haftadan sonra günlük yaşantınıza tamamen dönebilirsiniz ama 1,5 ay mümkünse hiç ağırlık kaldırmayınız.
  • Kilo almamaya özen gösterin, ağır faaliyetlerden uzak durup yürüyüş yapabilirsiniz.
  • Ameliyat sonrası fizik tedavi egzersizlerinize ve size verilen ilaçları düzenli kullanmaya özen gösterin.

Bel fıtığı ameliyatı sık sorulan sorular

1. Hastalık ameliyattan sonra tekrarlarmı?
    Cevap: Bu çok nadir bir durumdur tavsiyelere uyan hastalarımızda bel fıtığı tekrarlamamıştır.
  2. Ameliyattan sonra normal hayatıma ne zaman dönebilirim?
    Cevap: 2 hafta istirahatten sonra işinize dönebilir yavaş yavaş diğer tüm faaliyetlerinizi yapabilirsiniz.
  3. Ameliyat pahalımıdır?
    Cevap: Sigorta şirketleri bu ameliyatı karşılamaktadır, ameliyat fiyatları gayet ulaşılabilir fiyatlardır..

Bel fıtığı ameliyatı fiyatları 2018

Yasalar gereği web sitemiz üzerinden fiyat veremiyoruz. Bu ameliyatın fiyatı bel fıtığının seviyesine, hastanede kalacağınız gün sayısına, uygulanacak cerrahi yönteme ve sigortanızın olup olmaması gibi temel etkenlere bağlı olarak size özel belirlenir.

bel_fitigi_tedavisi

bel_fitigi_5