Total Kalça Protezi Nedir?

Aşınmış, hasar görmüş leğen kemiğinin yuvası ve uyluk kemiğinin üst kısmının ameliyathane koşullarında genel anestezi altında cerrahi bir operasyonla özel olarak üretilmiş temel parçaları titanyum, krom kobalt gibi özel metallerden, yardımcı aparatları ise seramik, polietilen ve metalden oluşan yapay eklemle değiştirilmesidir.

Ameliyatta kullanılan protez ve uygulama yöntemi hastanın yaşına ve kemiklerinin sağlamlığına bağlı olarak değişiklik gösterir.

Total Kalça Protezi Ameliyatına Neden İhtiyaç Duyulur?

Yürüme, eğilme, merdiven çıkma gibi temel vücut hareketlerini yapamayan, hareket kısıtlığı yaşayan kişilerin sorunlarını ortadan kaldırmak ve normal yaşantılarına dönmelerine yardımcı olmak için yapılır.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

kalça eklemi kireçlenmesi olan hastalara, kalça çıkığı ve diğer çocukluk deformasyonları sekelleri, femur başı kemik iliği ödemi veya bölgesel hücre ölümü gözlenen hastalarda kullanıır. Daha evvel kalça eklem artrodezi (dondurması) yapılmış hastalar için uygundur.

İlerleyen yaşla birlikte kemik eklemleri aşınıp ağrı ve hareket kısıtlığına sebep olan bireylerde bunların yanı sıra kalçasında çıkık, kalça kırığı, romatoid artrit gibi rahatsızlıkları bulunan yardımcı tedavilerden (Baston, fizik tedavi seansları, ilaçlar, eklem içi enjeksiyonları vs) istenen sonuç alınamamış kişilerin, ağrılarını tamamen gidermek ya da ağrılarının azalmasını sağlayıp, temel bacak hareketlerini rahatça yapabilmesi için total kalça protezi tedavileri yapılır.

Bacak boyu eşitsizliği kalçasından kaynaklanan ve kalça eklem harabiyeti olan hastalarda boy eşitsizliği düzleme aracı olarak da kullanılır.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Kimler İçin Uygun Değildir?

Felçli hastalara
Enfeksiyon geçiren hastalara
Kemik kalitesi yetersiz hastalara kalça protezi ameliyatları yapılmamalıdır.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Genel anestezi altında ameliyathane koşullarında yapılan önemli bir ameliyattır. Hastanın kemiklerinin sağlamlığına göre ameliyat çeşidi belirlenir. Kemik yapısı güçsüz 60 yaş üzeri kişilere Protez polimetil metakrilat adlı (kemik çimentosu) dolgu maddesiyle kemik yüzeyine yerleştirilirken, kemik yapısı güçlü olan daha genç kişilerde üzeri gözenekli bir maddeyle kaplı protezler kemiğe tutturularak daha farklı bir protez uygulaması yapılabilir kullanılacak en uygun yöntemi doktorunuz size ayrıntılı şekilde açıklayacaktır. Ameliyat yaklaşık 2 saat sürer. 3 ile 7 gün arasında değişen bir süre hastanede gözetim altında tutulup herhangi bir sorun yoksa taburcu edilirsiniz.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Öncesi Hazırlık Süreci

Ameliyattan yaklaşık 8 saat önce yeme içme faaliyetlerinizi sonlandırmanız hastaneye aç şekilde ameliyattan birkaç saat önce gelmeli, sigara kesinlikle içmemelisiniz, kullandığınız ilaçlar, varsa alerjilerinizi doktorunuza bildirin. yatış işlemleriniz yapıldıktan sonra size izlenecek süreç hakkında gerekli tüm bilgiler verilecektir.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler nelerdir?

Hastaneden taburcu edildikten sonra sırasıyla ev tedavi süreci ve devamında gerekli görülürse fizik tedavi süreciniz başlar. Ameliyat sonrası genel 2.gün yürüyüşlere başlarsınız yavaş yavaş temel bacak hareketlerinizi yaparak gündelik hayatınıza yaklaşık bir ay sonra dönebilirsiniz. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli hususlar alaturka tuvalet kullanmayın, bacak bacak üstüne atmayın, bir süre merdiven çıkmayın ve uzun süre hareketsiz kalmayın, eğilip kalkma hareketlerinizi çok dikkatli yapın.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Normal Hayata dönüş

Ameliyat sonrası bir süre ağrılarınızın olması normaldir ama bu ağrılar ağrı kesici ilaçlarla atlatabileceğiniz seviyede kalacak zamanla ağrılar bitecektir sonrasında ameliyat size aşağıdaki temel faydaları sağlayacaktır.

• Ameliyattan sonra ağrılarınız tamamen ortadan kalkacak ya da ciddi şekilde azalacaktır.
  • Hareket kabiliyetiniz artacaktır.
  • Daha uzun süre yürüme imkanına kavuşacaksınız.
  • Bacaklarınızdaki uzunluk farkları giderilecektir.

Total Kalça Protezi Ameliyatı Sık Sorulan Sorular

1. Kalça Protezi ameliyatı çok ağrılı bir ameliyat mıdır?
    Cevap: Ameliyat zaten kalçanızda sizi rahatsız eden ağrıları gidermek için yapılır ve bir süre ağrılarınız olsa da kalıcı bir fayda sağlayacak, ameliyat ağrılarınız ise ilaçla kontrol altında tutulacaktır.
  2. Ameliyattan sonra MR çektirebilir miyim?
    Cevap: Protez bölgesi haricinde MR çektirmenizde hiçbir sakınca yoktur ama kalçanıza MR çekimi yapılacaksa mutlaka doktorunuzu arayıp bilgi almalı ve işlemi çektireceğiniz yerdeki radyoloji doktoruna mutlaka dizinizde protez olduğu bilgisini vermeniz gerekir.
  3. . Kalça Protezi Ameliyatı Sigorta şirketleri ve SGK kapsamında mıdır?
    Cevap: Evet. Sigorta şirketleri bu ameliyatı karşılar ama SGK protez ameliyatlarını 55 yaş üzeri kişiler için karşılamaktadır.
  4. Kalça Protezlerinin ömrü ne kadardır?
    Cevap: Protez gibi canlı olmayan malzemelerin bir ömrü yoktur. Unutulmaması gereken bu malzemeler için iyileşme değil biyo-uyumdan bahsedilir. Uyumlu olarak hizmet verdikleri yıl için ortalama 15-20 yıllardan bahsedilebilir. Bunun sebebi kemik şeklinde ve kalitesinde zamanla görülen değişkenlik nedeniyle protezlerde gevşemelerin görülmesidir. Gevşemenin görüldüğü hastalarda kemik noksanı bulunan yerlere kemik takviyesinin yapılması veya kök hücre uygulamaları yapılabilmektedir. Erken dönemde yapılan bu uygulamalar ile kemik kist ve boşluklarının büyüyerek protez kaybına engel olabilmektedirler.

Hastaların özellikle dikkat etmeleri gereken konu enfeksiyondan korunmasıdır. Unutulmamalıdır ki kan dolaşımı olmayan bu malzemeler ağızdan alınan antibiyotiklerin de etki alanı dışında kalmaktadırlar...

Total Kalça Protezi Ameliyatı Fiyatları 2018

Yasa gereği web sitemizde fiyat yayınlamamız mümkün değildir. Kalça protez ameliyatının fiyatı size özel olarak belirlenir. Sigortanızın olması, kullanılacak protezin özelliği, işlemin yapılacağı hastane, hastanede kalacağınız süre Kalça protez ameliyatının fiyatının belirlenmesi açısından belirleyici unsurlardır.