Kemik İliği Nedir?

Kemik iliği yumuşak, esnek bir madde olup kemik içerisinde yer alır ve görevi vücudumuz için gerekli yeni kan hücrelerimizin üretilmesini sağlamaktır. Çeşitli sebeplerle kemik dokularımızın içinde sıvı birikmesine ise kemik iliği ödemi adı verilir.

Kemik İliği Ödemi Nasıl Oluşur?

Kemik dokusu, yapı olarak kireçleşmiş bir bağ dokusudur. Başta kalça olmak üzere eklem üzerine gelen basıç, travma, tümörler, hormonal bozukluklar nedeniyle kemik yapımızın zarar görmesi, zedelenmesi kemikte bölgesel olarak beslenme bozukluklarına yol açar ve kemik iliği ödemi oluşur. Kemiklerin genel de ekleme yakın kısımlarında görülmektedir. Kemiğin iç bölmelerin de biriken sıvı kemik içi basınç artışıyla birlikte kemikte ağrı, beslenme ve iç dolaşımın bozulmasına yol açar. Kemik iliği ödemi teşhisi fiziksel muayene bulgularıyla konulamaz, manyetik rezonans (MR) sonrası tespit edilebildiği gibi kan tahlilleriyle de kemik iliği ödemi tespit edilebilir.

Kemik İliği Ödemi Belirtileri Nelerdir?

Kemik içinde sıvı birikmesine sebep olan hastalığa bağlı olarak belirtiler farklı olacaktır. Eklem kırıklarında aşırı ağrı oluşurken, artrit’e bağlı ağrılar daha hafif ve tekrar ederek seyreder. Kemik iliği ödeminin tam yerini ve sebebini MR incelemesi sayesinde öğrenebiliriz.

Kemik İliği Ödemi Nedenleri

• Kemiği zedelemek, mikro kemik kırıkları
  • Kemik iliği sendromu
  • Tümöral kaynaklı etkenler
  • Kortizon içeren preperatlar
  • Radyoterapi tedavisi
  • Artrit (dejeneratif)
  • Gut hastalığı
  • Orak hücreli anemi
  • Romatizmal rahatsızlıklar

Kemik iliğine sebep olan en önemli nedenler bu şekildedir.

• Kemik iliği sendromu farklı bir durumdur bu ayrıma çok dikkat etmek gerekir kemik iliği sendromu kendiliğinden geçebilirken, kemik iliği ödemi sakat kalmaya kadar götürebilen, ihmal edilmemesi gereken, doğru teşhisin çok önem arz ettiği bir hastalıktır. Geçici bölgesel osteoporoz ve ya daha şiddetli hastalıklar da kemik hücrelerinde ölüme ( avasküler kemik nekrozu) yol açabilen bir sürece doğru gidebilir.

Kemik İliği Ödemi Sendromu Nedir?

Kemik iliği sendromu kendi kendini sınırlayan bir hastalıktır. Kalça ve eklemlerde ağrıya sebep olur, kalça ve  eklemler de kemik yoğunluğu azalır devamında kendiliğinden geçer. Hamile kadınlar da görülebilir. Kalça, diz, ayak bileği, ayak ve el parmakların da görülür. Kemik iliği sendromun da tedaviyi kemiğin mineral yoğunluğunu artırmaya yönelik ilaçlar, kemik kanlanmasını artırıcı ilaçlar aracılığıyla yapılır ve istirahat uygulanır. Ödem olan bölgenin zorlanmaması ayak bölgesindeyse üzerine basılmaması da önemlidir. Bu tedaviyle son derece başarılı sonuçlar aldığımızı, ağrılarınızdan kısa sürede kurtulabileceğinizi söyleyebiliriz.

Kemik İliği Ödemi Tedavisi

Kemik iliği ödem tedavisi 3 grupta yapılmaktadır.

Hastalığın ilk evrelerinde istirahat ve yukarıda belirttiğimiz sebeplerin ortadan kaldırılması için tedaviler uygulanır.

İlerleyen ve durumu komplike olan hastalarımız da kemikteki basıncı düşürmek için daha enerjik yöntemlere başvuruyoruz. Basıncın tahliyesi için foraj ameliyatları uygulayabiliyoruz. Kök hücre tedavisi ile ödem/basınç artışından hücre ölümü görülen hastalarda ölen hücrelerin yerine canlı kök hücreleri yerleştirerek tedavi ediyoruz.

Daha ileri seviyedeki hastalarda ise cerrahi müdahale ile kemik iliği ödemi olan bölge kesilerek çıkarılıp yerine serbest kemik nakilleri yerleştirilmesi en uygun tedavi olmaktadır.

Kemik İliği Ödemi Sık Sorulan Sorular

1. Kemik iliği ödemi” ile “kemik iliği sendromu” aynı şey midir?
    Cevap: Kemik iliği sendromu, kemik iliği ödemine sebep olan fakat kendiliğinden düzelen bir durumdur.
  2. Kaç çeşit tedavi yöntemi bulunur?
    Cevap:
     Kemik iliği ödemi tedavisinde 3 farklı tedavi metodu vardır kısaca istirahat, kök hücre tedavisi ve cerrahi ameliyatlar tedavideki yöntemlerdir.
  3. Kemik iliği ödemi teşhisi konulması için MR incelemesi yeterli olur mu?
    Cevap:
     MR incelemeleri hastalığın teşhisi için yeterlidir, istenirse kan tahlillerinden de yardım alınabilir.

Kemik İliği Ödemi Tedavi Fiyatları 2018

Yasalar gereği web sitemizden fiyat bilgisi veremiyoruz. İşlem fiyatı ödemin seviyesine ve uygulanacak tedaviye bağlı olarak belirlenir. Kemik iliği ödemi hakkında detaylı bilgi ve ya randevu almak için bizi arayabilirsiniz.

kemik_iligi_odemi