Menisküs Tedavisi

Menisküs Nedir?

Menisküs yırtığı isim olarak çok bilinmesine rağmen pek çok kişi tarafından sadece bir hastalık olarak bilinmektedir. Menisküs dizin alt ve üst kısmının arasındaki bağlantıyı sağlayan bağ dokularından oluşan bölümün ismidir. Menisküs hastalığı bu dokunun yırtılması ve dizin hareket kabiliyetini azaltması hatta yırtığın derecesine göre dizin hareket özelliğini tamamen kaybetmesine kadar varabilen ciddi bir rahatsızlıktır. Bu bağ dokusunda oluşan yırtıklar halk arasında menisküs hastalığı olarak isimlendirilir.

Menisküs hangi durumlarda yırtılır?

Dizlerimizin yapısı basıncı eşit şekilde dağıtmaya uygun özelliktedir. İlerleyen yaşlar ve aşırı kilolar dizlere uygulanan basınç miktarının artmasına sebep olur. Zorlamalar bacaklara fazla yük binmesine sebep olan işler ve ağır sporlar menisküs yırtıklarını tetiklemektedir. Genellikle sporcularda darbe ve zorlamalar sonucu oluşur 40 yaş üstündeki kişilerde ise aşırı kilo, ağır işler menisküs sorununa sebep olur fakat menisküs bu gibi sebeplerden bağımsız olarakda yırtılabilir.

Menisküs yırtıklarının belirtileri nelerdir?

Oturma kalkma gibi temel diz hareketlerini yaparken zorlanmalar yaşama

Merdiven çıkarken zorlanmalar ve dizinizde hissizlik oluşması

Belli bir süre hareketsiz kaldığınızda dizinizin bir süre kilitlenmesi

Dizlerinizi tam bükememek gibi sorunlar yaşıyorsanız menisküs yırtığınız olması muhtemeldir ama kesin teşhiş, doktor muayenesi ve MR çekiminden sonra konulabilir. Fakat iç kısımda kalan yırtıkların teşhisi daha zordur.

Menisküs yırtıklarının dereceleri vardır.

Menisküs yırtıklarında uygulanan tedaviler

Her menisküs yırtığına cerrahi müdahale yapılmaz birçok yırtık dizin dış kısmına yakın bölgede ve kısmi yırtıklardır bu gibi yırtıklarda ameliyatsız tedaviler uygulanır. Dizin bandajla sıkıca sarılması, dize soğuk uygulama yapılması, fizik tedavi uygulamaları, istirahat etme, hafif ağrılar için ağrı kesici kullanma, ağır sporların ve yoğun fiziki aktivitelerin bırakılması ya da ara verilmesi gibi tedaviler en çok uygulanan yöntemlerdir. İleri seviyedeki yırtıklarda ise cerrahi müdahale gerekebilir. Kanlanma oranı düşükse yırtık dikilir ve tedavinin sonuç vermesi hedeflenir. Kanlanma oranı yeterli değilse yırtığın bulunduğu kısımdaki dokular alınmalıdır bunun gibi durumlarda hastanın iyileşmesi daha uzun sürecektir. Eğer geriye kalan hasarsız doku çok az kalırsa diz sürtünmelerden dolayı kireçlenme riskiyle karşılaşılır. Cerrahi müdahale açık ya da artroskopi yöntemiyle yapılabilir, artroskopi yöntemi kapalı bir ameliyattır ve diz içini görüntüleme imkanı verir açık operasyonlara göre hasta çok daha az ağrı hisseder. Operasyon lokal ya da genel anestezi altında yapılabilir.

Menisküs yırtıklarının tedavi Süreci

Menisküs yırtığının derecesi uygulanacak yöntemin belirlenmesinde en önemli kriterdir ve genellikle 1 gün hastanede gözetim altında kalmak yeterli olur. Ertesi gün taburcu edilirsiniz bir süre istirahat edip dizinizi zorlamamanız gerekir. Doktorunuz tüm süreç hakkında yeterli bilgiyi tarafınıza verecektir.

Menisküs tedavisi sonrası dikkat edilmesi gereken hususlar

Ameliyattan sonra doktorunuz ağrınızın seviyesine göre ağrı kesici ilaçlar verecektir. 15 gün kadar dizlerinizi hareket ettirmemeniz önerilir ve da ha sonrasında yavaş yavaş diz hareketlerinizi yapmaya başlayıp egzersiz ve fizik tedaviye başlayabilirsiniz ameliyattan yaklaşık 4 kadar sonra dizinizi eskisi gibi kullanabilir normal hayatınıza dönebilirsiniz. Bu süreler ve fizik tedavi uygulamaları kişiden kişiye, yırtığın seviyesi, hastanın yaşı, egzersizlerin diz için sağladığı yararlar farklılık gösterebilir. Doktorunuzun tavsiyelerine uymanız iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır.

Menisküs ameliyatı fiyatı 2018

Yasa gereği web sitemizden herhangi bir fiyat veremiyoruz. Operasyon pahalı bir işlem olmamakla birlikte ameliyatın açık ya da kapalı olması, hastanede geçireceğiniz süre, SGK ya da özel sağlık sigortanızın olması sizin ameliyatınızın fiyatını belirleyen faktörlerdir.

Meniskus_tedavisi